Veien til Golf-kurs

Målet med nybegynnerkurset Veien til Golf er at du skal bli kjent med golf og finne deg til rette i miljøet. Kurset vil gi deg praktisk innføring i hva spillet handler om og omfatter trening i grunnleggende teknikk, sikkerhet og opptreden på banen. Du skal også få prøve å spille noen hull for å oppleve hva golf er. Etter kurset har klubben ulike tilbud for at du skal komme videre med både trening, spill og sosiale aktiviteter.

Datoer

• lørdag og søndag 27-28. april kl 09.30-13.30
  • lørdag og søndag 11-12. mai kl 11.30-15.30
  • lørdag og søndag 01-02. juni kl 12.00-16.00
  • lørdag og søndag 29-30. juni kl 16.00-20.00

I tilfelle betalingssystemet ikke virker, skal du sende en e-post til

stefan@johansson.com

Han vil så gi deg informasjon om hvordan du kan betale med Vipps.

Kurstilbudet vil være i grupper på maks. 20.

I henhold til golfforbundets retningslinjer skal et VtG-nybegynnerkurs vare i minst 12 timer. Minimum 9 timer (¾ av minimum kurstid) skal gjennomføres som praksis på et utendørs golfanlegg.

Rimelig er det også

Kandidater som starter kurset betaler en kursavgift på 1500 kroner*,

Ved fullført kurs får de tilbud om medlemskap i klubben. Det er ingen forutsetning å måtte melde seg inn i Krokhol Golfklubb, men de som velger en annen klubb får bare godkjennelsen signert og forblir dessuten registrert i Krokhols kursarkiv.

Hvis du melder deg inn

i klubben, får du et medlemstilbud som varierer litt avhengig av hvor gammel du er.

Alle som melder seg inn får tilbud om delta på medlemstrening på torsdagskvelder, gratis!

De som melder seg inn som yngre senior 20-29 år og senior 30+ får trukket 1000 kroner* fra de ordinære prisene på medlemskap med spillerett.**

Ungdom fra 14 til 19 år får en innmeldingsrabatt på 300 kroner, mens juniorer under 14 år kan trekke fra 100 kroner.

Her får du en oversikt over prisene på de forskjellige medlemskategoriene

* Vær oppmerksom på at prisene kan endres uten forhåndsvarsel

** Gjelder ikke ved benyttelse av andre tilbud

To-delt kurs

VtG-kurset er delt i to deler hvorav del 1 er e-læring og del 2 er et praktisk kurs i golfklubben.

Først må du melde deg på til opplæring hos oss, men før du stiller på banen, må du gjennomføre e-læringskurset som ligger på sidene til Golfforbundet. Kurset tar ca. 45 minutter, og NGF anbefaler at du bruker en PC til å ta det.

For å ta kurset, må du logge deg på Min Idrett. Her kan det hende du har en profil allerede (f.eks. gjennom et annet idrettslag), men det er også ganske enkelt å opprette en profil.

Klikk eller trykk på den svarte knappen for en forklaring av fremgangsmåten.

PÅMELDING – KURS

Før du kan ta e-opplæringskurset, må du altså melde deg på kurs hos oss.

Nå du klikker/trykker på knappen nedenfor, finner du kursdatoer og ledige plasser, og du har mulighet til å bestille og betale.

Når du har meldt deg på i Min Idrett, kan du klikke på den grønne knappen for å fullføre e-læringskurset som for det meste består av videoer.

Fullføring

For å få kurset godkjent, må alle være med på en obligatorisk fadderrunde sammen med en erfaren spiller fra klubben.

Opplysninger gis under kurset.

OG – som sagt får du tilbud om gratis trening hvis du melder deg inn i klubben.

Kursansvarlige

Vi har to kursansvarlige som har den nødvendige sertifiseringen fra Norges Golfforbund til å lede kursene.

Begge har også tatt trenerkursene til NGF.

Instruktør

NGF-trener 2 - 14 ganger klubbmester