Seniorgruppen

Seniorgruppen organiserer aktiviteter beregnet på medlemmer og gjester som er 50 år og eldre (den offisielle senior-aldersgrensen innen golf).

Seniorgruppen ledes av Ragnhild Lied Johansen og Jan Berg Jansen

Ukentlig turnering

Vi møtes hver tirsdag til turnering over 9 hull.

Alle er hjertelige velkomne, nybegynnere likevel som de som har holdt på en stund, og som har rett alder.

Vi møtes kl 11:00 over en kopp kaffe og turneringen begynner kl. 11:30

De som ikke er så drevne i spilleregler får spille sammen med de som har lengre erfaring. Dette er en sosial turnering hvor alle kan delta, ha det hyggelig og bli kjent med flere medlemmer i klubben.

Resultatene legges sammen gjennom hele sesongen og de beste blir premiert på avslutningsturneringen, som vi avslutter med sosialt samvær.

• Annenhver uke spiller vi front 9 og back 9. Vi spiller som regel Stableford.
  • Startavgiften er 50 kroner.
  • Premieutdeling etter turneringen.
  • Medlemmer uten spillerett, eller medlemmer fra andre klubber må betale greenfee i tillegg til startavgift.
  • Påmelding via Golfbox.
  • Starttidene blir satt opp tirsdag morgen før turneringen begynner.

Turer

Vi har hatt noen turer sammen til baner i Sverige, men det begynner å bli en stund siden sist. Vi forsøker også å etablere kontakt med andre seniorgrupper i vårt område.

Årsrapporter

Hvert år utarbeider gruppeledelsen en rapport for den siste sesongen. Tidligere har vi hatt rapporter liggende her for ganske mange år bakover.

Disse ble imidlertid ødelagt av en virus, så nå nøyer vi oss med å vise kun de ferskeste årsrapportene.

Årsrapport 2023

Seniorgruppen hadde til sammen 13 turneringer i løpet av sesongen, 7 turneringer på forsommeren og 6 på høstsesongen + en Texas scrambLe som avslutning – Vi fikk til og med nydelig “Kari gryte”.

Det var særdeles varierende oppmøte i år, fra 8 (minst) deltagere til maks 16 påmeldte.

Det var en del heftig regn også – men det var noen tøffinger som går “allslags vær”.

Vi gjentar og gjentar – og ønsker kjære dere – kom å bli med – det er veldig hyggelig også.

Hilsen Ragnhild

Årsrapport 2022

Vi startet veldig bra med 19 påmeldte på vår første turnering. Det “Dabbet” nok litt av, men stort sett har det vært en 12-14 påmeldte på hver turnering. Vi har hatt 15 turneringer totalt og bare en turnering avlyst grunnet særdeles dårlig vær. Gjengen er ellers ikke så nøye på dette med været – om det plasker – “er jo bare å kle på seg”. Som avslutning hadde vi en hyggelig Texas Scramble turnering, med Gryta til Kari som “punktum for årets turneringer”.

Et “hjerte sukk” – kjære alle dere –  vi tar i mot nye deltagere med store åpne armer – veldig hyggelig om vi kan få med flere damer også.

Vi ønsker oss mange deltagere og masse fint golf vær. Hilsen Ragnhild

Årsrapport 2021

I løpet av sesongen hadde Seniorgruppen 15 ordinære turneringer og i tillegg en hyggelig Texas Scramble med 16 deltagere. Og “Karis Gryte” som avslutning. Det var merkbart færre som stilte til start i 2021 enn i 2020. Litt forskjellige årsaker, men aller mest at vi mistet flere av våre ivrigste spillere.

Vi er veldig lei oss for det. Vi håper at flere kan ta “spranget” og bli med i Seniorgruppen. Vi tar imot nye medlemmer med “åpne armer” (veldig gjerne damer også).