Norsk Senior Golf

Hjemmeside” for Krokhol-medlemmer som også er medlemmer i Norsk Senior Golf.

Det er Jon Kittilsen som er klubbkontakt for NSG i Krokhol Golfklubb.

Kontakt:

Jon er klubbkontakt og er på jon.kittilsen@getmail.no eller 48 11 22 67

NSG-terminlisten

Første turnering på Østlandet holdes gjerne rundt midten av april, litt før vi forventer at vi åpner på Krokhol.

Terminlisten er tilgjengelig i Golfbox.

Hele terminlisten ligger foreløpig (11.mars) ikke i Golfbox enda.

Norsk Senior Golf

er en frittstående medlemsorganisasjon uten offentlige tilskudd.

NSG har et nært samarbeid med NGF i alle golffaglige sammenhenger og besørger Norges deltakelse i EGA-mesterskap for lag og individuelt.

www.seniorgolf.no

Stort turnerings-tilbud

Kjerneproduktet i NSG er turneringene. Derfor våkner alt fra gamle helter, til trofaste benkeslitere og ”vinnerskaller” til nytt liv når de igjen kan være med å måle mestring og ikke minst utfordre dem som ”hater” å tape.

Turneringstilbudet fra NSG omfatter 147 turneringsdager på over 80 ulike baner og  består av Senior Tour, Senior Tour m/Uttak, Lagserie Match, Lagmesterskap, Landsfinale og ulike representasjonsoppgaver.

Klasseinndeling etter HCP

En viktig årsak til NSGs popularitet blant seniorspillere er klasseinndeling etter handicap.

Med hele åtte klasser spiller du ”slag-golf” sammen med spillere på tilnærmet samme handicapnivå.

I klassene opp til 14,9 spilles brutto slag mens netto gjelder for alle fra 15,0 til 54,0.

NSG Fordelskort

Seniorgolfere liker å reise, har mer fritid og kan spille til andre tider enn når det er mest trøkk på banene.

Derfor har en rekke klubber spesielt gode tilbud på lavere greenfee til NSG-medlemmer på hverdager frem til kl 14.00.

Andre klubber byr både på kaffe, rangeballer og andre rabattordninger ved gjentatte besøk.

Noen baner har begrenset bruken av NSG Fordelskort til 3 runder pr sesong. Se www.seniorgolf.no for ytterligere opplysninger om greenfeeavtalene i NSG Fordelskort.

Lagserie

Krokhol stiller vanligvis lag i NSG-lagserien, der vi spiller matchplay mot andre klubber i nærheten. Det er 4 stykker på hvert lag og hver klubb spiller tre hjemmekamper og tre bortekamper.

I 2023 vant Krokhol sin gruppe, slik at det blir opprykk til 1. divisjon, og endte på en sterk tredjeplass i landsfinalen.

Vi stilte med ett lag i 2021 og 2022, men det ble litt for mange avlyste matcher. Vi håper på bedre opplevelser i 2023.

I 2019 stilte vi ett lag, men i 2020 greide vi ikke å få tilslutning fra nok spillere til å stille. Vi prøver igjen til neste år.

I 2018,  stilte vi to lag, hvorav ett spilte i 1. divisjon og ett i 2. divisjon. Motstanderne for Krokhol 1 var Losby, Miklagard og Hauger. Motstanderne for Krokhol 2 var Drøbak, Ski og Kjekstad.

Opp gjennom årene har de forskjellige matchene mot andre klubber blitt behørig i Aktuelt-bloggen.

Søk etter “Lagserie” i søkefeltet hvis du vil gjenoppleve triumfer og nedturer i årenes løp.

Lagkaptein for Krokhols lag i denne turneringen er Jan Tore Samuelsen.

E-post: jan2resam@gmail.com

Lag-NM Senior

For første gang på mange år stilte Krokhol i 2023 lag i lag-NM Senior. Vi ble plassert i 3. divisjon, avdeling B, og turneringen ble spilt på Skjeberg GK 26. og 27. juni (dag 2 ble avlyst).

Laget bestod av Erlend Bærø, Dag Raaum, Morten Olstad, Jan Tore Samuelsen og Egil Sørset.

Resultatet ble ikke som håpet og laget ble nummer 21 av 21. Vi håper på en bede plassering til neste år.