Problemer med Spiller Scoreinntasting på mobil

På mandag skal vi igjen bruke scoreinntasting på mobil, og der har det visst vært problemer. Vi har fått følgende melding fra Golfbox:

En nylig endring i Chrome (versjon 85) gjorde at man ikke kunne logge inn i Spiller Scoreinntasting på mobil, og at skjermen kun viste “Loading Application” i lang tid. Dette skal nå være rettet

Videre er det også justert noe på noen cookie/informasjonskapsler-parametre , som muligens løser et problem noen spillere har opplevd hvor de ikke kunne åpne en scoring-link hvis de hadde tastet scores i en annen turnering dagen før. Det er lastet opp en rettelse til dette.

Dersom det fortsatt er et problem hos noen spillere er den umiddelbare hurtigste løsningen å slette de midlertidige filene i browseren ved å slette logg og nettstedsdata.
Safari og Google chrome er de 2 mest benyttede browsere, så se veiledningene nedenfor til Safari, og Chrome på android, for hvordan man tømmer logg og nettstedsdata.

Safari: https://support.apple.com/no-no/HT201265
Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/2392709?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=no

Kortversjonen av oppskriften er: 

På iPhone med Safari som nettleser: 
Innstillinger – Safari – Personvern og sikkerhet og klikk på Tøm logg og nettstedsdata
Knappen Blokker alle infokapsler må være grå. (Av)

På Android med Google som nettleser:
Åpne Chrome App
Trykk tre prikker og Innstillinger
Gå til Avansert og trykk på Personvern > Slett nettleserdata. For periode Alle datoer.
Velg det du vil fjerne – Trykk Fjern data.

Deretter bør linken fungere igjen.