Årets ildsjel

Uten ildsjeler dør idrettsforeninger. Vi er så heldig på Krokhol at vi har mange ildsjeler.

Det er verdt å merke seg at så og si alle ildsjelene som er hedret i årenes løp, fortsatt gjør en stor innsats for klubben på forskjellige måter.

Fordi det er så mange “gjengangere”, var det flere år at prisen ikke ble utdelt, siden alle de aktuelle kandidatene allerede hadde fått den.

Hun har stått på i mange år som medlem av styret og turneringskomiteen. Golfhandelen Open er også hennes baby.

Men i fjor var hun altså spesielt aktiv. I tillegg til å ta trener 2-kurs selv, leverte hun en mengde VtG-kurs og treningsøkter. Dessuten er hun primus motor i damegruppen, er en av kontaktene for juniorgruppen og ansvarlig for “Hekta på golf”.

Ikke bare en ildsjel, men også en flott representant for klubben.

Egil Sørset

Inntil i år var Egil Sørset bare aspirant i banekomiteen, men som tidligere styreleder har han godt kjennskap til arbeidet som gjøres.

Han har tatt en rekke initiativer for å forbedre banen. Vi kan jo nevne ting som nye matter på alle utslag, planting av trær, nye dreneringstiltak, og et nytt baneoppsett.

Valget falt på Stefan Johansson, og høyst fortjent, ettersom han var initiativtaker til mange tiltak og ellers aktiv på mange fronter i sesongens løp.

Han var dessverre ikke der i dag, da han er med på repetisjonsøvelse i Sverige, «lumpen» som svenskene kaller det. Det ble spekulert om han er blitt sendt til Gotland.

Statuett er bestilt og vil bli delt ut ved en senere anledning.

Jan Berg Jansen

2017-ildsjelen ble påskjønnet fordi han er primus motor i seniorturneringene som holdes hver tirsdag i sesongen.

Turneringskomiteen

I år tok styret samme vri som Nobelkomiteen gjør noen ganger. De ga årets ildsjel-pris til hele turneringskomiteen for jobben de gjør med å arrangere turneringer.

Fra venstre: Ragnhild Lied Johansen, Marit Bjørnstad, Jens Kr. Tofteberg, Rita Åse, Per frode Haugen, Finn Arne Johansen. Ikke til stede: Stine Torgersen og Knut Storm Hanssen.

Petter Tomren

Utmerkelsen «Årets ildsjel» gikk til Petter Tomren, a.k.a. «mannen med ljåen» for sin innsats i banearbeidet, spesielt med veier og drenering. Petter sa først nei til utmerkelsen, med den begrunnelse at den eneste som var fortjent til den var Olaf Thomassen. Han godtok den imidlertid da det ble forklart at utmerkelsen kun deles ut én gang (og Olaf fikk den i 2013).

Lise Brekka

I året som gikk gjorde Lisa Brekka en stor innsats for å rydde opp i medlemskartoteket og bringe det ajour (antagelig for første gang på 15 år). I samme slengen fikk hun til og med inn en del penger fra medlemmer som ikke hadde betalt sine skyldner. For denne innsatsen ble Lise kåret til Årets Ildsjel. Til minne fikk hun en plakett, og til å feire en flaske rosa sjampanje. Vel fortjent og bra jobba.

Olaf Thomassen

Olaf Thomassen gjorde en fenomenal innsats med snorklipper og sag (ikke minst det siste) i løpet av sesongen, med det resultat at banen er blitt mye ryddigere og mer spillbar.

Finn Ericsson og Kjell Granung

For sesongen 2012 ble det kåret to ildsjeler, nemlig Finn Ericsson og Kjell Granung, som begge la ned en stor innsats på banen. Kjell kjørte roughklipper en gang i uken hele sesongen og Finn fungerte som assisterende greenkeeper med spesielt ansvar for greenene (som de fleste var enig om var veldig bra).
Kjell var ikke til stede på årsmøtet, så vi har bare et bilde av Finn, som fikk en Gul Enke med genser. Styret hadde imidlertid glemt å bestille statuett

Ragnhild Lied Johansen

Årets pris gikk til Ragnhild Lied Johansen som i årets løp ledet både turneringskomiteen og damegruppen, og opprettholdt høy aktivitet i begge.

Tom Rune Larsen

Denne prisen ble delt ut på det ekstraordinære årsmøtet, og vi mener at prisen som årets ildsjel gikk til Tom Rune Larsen for hans innsats med å holde banen åpen og spillbar etter konkursen i baneselskapet.

Jon Kittilsen

Prisen for 2009 gikk til Jon Kittilsen for hans innsats med nettsidene. Han fikk en fin statuett og en flaske Gul Enke (eller Veuve Clicquot Ponsardin for de uinnvidde).

Ådne Trygg

På årsmøtet 2009 ble prisen “Årets ildsjel” for 2008 gitt til Ådne Trygg, som tok tak i oppspillsdelen av grønt kort-kursene da dette var i ferd med å falle sammen. I tillegg har Ådne dessuten lagt ned et stort arbeid for banekomiteen.